خانواده ایرانی

ساخت وبلاگ

پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله: يكى از موجبات مغفرت، سلام كردن و سخن نيكو گفتن است.

به گزارش سرویس خانواده جام نیـوز، کودکانی که شب بیدار هستند دچار چه مشکلاتی خواهند شد سلامتی آن ها تحت تاثیر چه عوارض و خطراتی قرار خواهد گرفت اطفالی که شب ها بیدار هستند از چه ناراحتی هایی رنج می برند.

این دستیار تخصصی طب سنتی ایران گفت: بچه‌های شب بیدار به علت کاهش رطوبت بدن دچار سوء تغذیه لاغری و تحریک پذیری می‌شوند؛ خواب قیلوله، به ویژه در مزاج‌های خشک بسیار نافع است و برای درمان لاغری افراد لاغر بسیار خوب است.

 علی محمد ملاحی اظهار داشت: طبیعت خواب سرد است, به ویژه خواب صبحگاهی از بدترین نوع خواب‌ها است که در بروز چاقی و اضافه وزن نقش موثری بر عهده دارد.

به گفته وی بچه‌های شب بیدار به علت کاهش رطوبت بدن دچار سوء تغذیه لاغری و تحریک پزیری می‌شوند؛ خواب قیلوله، به ویژه در مزاج‌های خشک بسیار نافع است و برای درمان لاغری افراد لاغر بسیار خوب است.

این دستیار تخصصی طب سنتی ایران ادامه داد: خروجی‌های بدن مانند تعریق مناسب, اجابت مزاج, جِماع و …. همگی نقش موثری در تناسب اندام افراد بر اساس مزاج و وضعیت بدنی آنها دارد.

شناخت انواع یبوست

ملاحی اضافه کرد: یبوست به دو صورت است اول کسانی که مدفوع خشک و پشگل مانند دارند و قوام مدفوع سخت است که معمولا در مزاج‌های خشک شایع است و معمولا این افراد لاغر اندام هستند.

وی گفت: دوم, یبوستی که ناشی از کاهش تحرک روده‌ای باشند (دیر به دیر اجابت مزاج دارند) اما قوام مدفوع نرم است. این نوع یبوست به ویژه همراه با نفخ و بزرگی شکم در افراد با مزاج مرطوب به ویژه افراد سرد و مرطوب شایع‌تر است و خود یکی از عوامل تشدید چاقی است.

این دستیار تخصصی طب سنتی ایران افزود: قی کردن یا استفراغ عمدی و بر حسب شرایط, فصد در درمان چاقی و کاهش رطوبت بدن بسیار نافع است, فصد در مزاج گرم و تر بسیار نافع است؛ قی کردن در رفع پُری سر دل در مزاج سرد و تر بسیار موثر است.

دکتر سلام /2021

خانواده ایرانی...
ما را در سایت خانواده ایرانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار famili بازدید : 78 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 22:03

پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله: يكى از موجبات مغفرت، سلام كردن و سخن نيكو گفتن است.

به گزارش سرویس خانواده جام نیـوز، محققان جمعیت قلب آمریکا در تحقیقات خود به نتایج جدید و قابل توجه ای درباره آب توت فرنگی و نقش آن در برخورداری انسان از سلامت بهتر دست یافتند.

این تحقیقات اشاره کرد: مصرف آب توت فرنگی به طور منظم کاهش دهنده کالری است و فشار خون انسانهای بالغ را درسطح میانگین طبیعی نگه می دارد و فشار خون را کاهش داده و احتمال ابتلای انسان به افزایش فشار خون مزمن را کم می‌کند.

این نتایج به کنفرانس علمی جمعیت قلب آمریکا در 20 سپتامبر جاری که به بحث و بررسی درباره تحقیقات انجام شده در خصوص افزایش فشار خون مزمن در سال 2012 میلادی اختصاص داشت، ارائه شد.

تحقیقات جدید هشت هفته طول کشید و محققان در طول این مدت مقادیر متوسطی آب توت فرنگی را به طور روزانه به شرکت کنندگان در این تحقیقات دادند.

محققان گفتند: موثر بودن آب توت فرنگی در کاهش فشار خون چه بسا به خاطر این است که توت فرنگی حاوی مقادیر بسیار زیادی آنتی اکسیدان است که نقش خود را در کاهش فشار خون ثابت کرده است.

تحقیقات پزشکی در آمریکا همچنین نشان داده است که مصرف توت فرنگی می‌تواند از ابتلا به بیماریهای قلبی و دیابت پیشگیری کند.

در این تحقیقات آمده است: توت فرنگی پروتئین موسوم به “ان.آر. اف 2” را فعال می‌کند که این پروتئین تاثیر آنتی اکسیدانها را تقویت و در نتیجه مکانیزم دفاعی بدن را در برابر بیمارها را افزایش می‌دهد.

توت فرنگی به علت داشتن آهن و ویتامین C در خونسازی بدن مؤثر است و به دلیل دارا بودن مقادیر کافی کلسیم و فسفر، در رشد و نمو کودکان و نوجوانان، استحکام دندانها و ترمیم شکستگی استخوانها بسیار مؤثر است.

توت فرنگی منبع غنی از فیبر، ویتامین C، پتاسیم و آنتی‌ اکسیدان‌ ها است و خطر ابتلا به انواع سرطان را کاهش می‌دهد.

پارسه طب /2021

خانواده ایرانی...
ما را در سایت خانواده ایرانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار famili بازدید : 81 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 22:03

پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله: يكى از موجبات مغفرت، سلام كردن و سخن نيكو گفتن است.

به گزارش سرویس خانواده جام نیـوز، برای پخت گیس بافت می توانید از مرغ یا فیله بوقلمون و یا گوشت راسته استفاده کنید.

طرز تهیه گیس باف فیله مرغ :
فیله مرغ را از وسط به دو نیم کرده اما از یک سمت جدا نمی کنیم تا رشته های بلندی داشته باشیم و بعد آنها را در مخلوط روغن زیتون زعفران آبلیمو، نمک و فلفل مزه دار می کنیم و هر سه رشته را از یک سمت با خلال چوبی به هم وصل می کنیم.
 

فیله های مرغ را به صورت رشته هایی باریک برش زده و در سس جوجه بخوابانید و مانند گیس می بافیم.

هر سه رشته را با خلال چوبی به هم وصل می کنیم و مانند مو می بافیم و در فر یا روغن سرخ می کنیم.


و در سینی فر گذاشته در فر ۲۰۰ درجه گرم شده تا وقتی روی آن طلایی شود می پزیم و گاهی روی آن را با فرچه از سس زعفران و روغن می مالیم و یا در ماهیتابه با روغن کم و حرارت بالا سرخ کرده تا آب میان بافتی آن از بین نرود و بعد حرارت را کم کرده می گذاریم تا مغز پخت شود و یا روی توری گذاشته و در کباب پز می پزیم در هر صورت روی آن از سس می مالیم تا خشک نشود این کار را با فیله بوقلمون و یا گوشت راسته هم می توانید انجام دهید.

بیتوته /2021

خانواده ایرانی...
ما را در سایت خانواده ایرانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار famili بازدید : 77 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 22:03

پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله: يكى از موجبات مغفرت، سلام كردن و سخن نيكو گفتن است.

به گزارش سرویس خانواده جام نیـوز، خوراک گوشت بره فرانسوی، خوراکی لذیذ و خوشمزه است که در روز ملی این کشور طبخ می شود. ناوارین بره در واقع نوعی راگو یا خورشت فرانسوی است. تره‌فرنگی را می‌توانید با یک دسته پیازچه تازه جایگزین کنید. اگر زردک ندارید بجای آن هویج بریزید.


مواد لازم:
 

گوشت بره  2 کیلوگرم

کره  30 گرم

عصاره گوشت  4 پیمانه

جعفری خرد شده ⅓ پیمانه

آویشن  8 شاخه

زردک کوچک  3 عدد

برگ بو  3 عدد

شلغم کوچک  3 عدد

سیر 2 حبه

تره فرنگی  2 عدد

هویج کوچک  4 عدد

آرد  ½1قاشق‌ غذاخوری

طرز تهیه:

    1- سیر را ریز کنید.

   2-  گوشت بره را به قطعات مربعی 3 سانتی‌متری خرد کنید.

   3-  کره را در قابلمه بزرگی که گنجایش همه مواد را داشته باشد روی حرارت متوسط قرار دهید تا ذوب شود.

  4-  نیمی از گوشت بره را در قابلمه قرار دهید و برای 2 تا 3 دقیقه با حرارت متوسط مایل به زیاد تفت دهید تا قهوه‌ای شوند. سپس گوشت تفت داده‌شده را از قابلمه خارج کرده و بقیه گوشت را به همین روش تفت دهید.

   5- تره فرنگی را شسته و برش دهید.

   6- تمام گوشت تفت‌داده شده را به قابلمه بازگردانده و روی شعله متوسط قرار دهید. تره فرنگی و سیر خردشده را اضافه کنید و 1 دقیقه تفت دهید.

   7-  آرد را اضافه کنید و 1 دقیقه هم بزنید تا بوی خامی آن از بین برود.

   8-  3 پیمانه عصاره، آویشن، برگ بو و نیمی از جعفری‌های خردشده را اضافه کنید و به جوش بیاورید.

   9-  حالا حرارت را کم کنید. سطح قابلمه را با یک ورقه کاغذ روغنی بپوشانید و در قابلمه را بگذارید (روشی مانند دم انداختن برای اینکه آب خوراک تبخیر نشود). اجازه دهید 1 ساعت و 15 دقیقه آهسته بجوشد یا تا وقتی که  گوشت بره نرم شود.
    برگ بو را از قابلمه خارج کنید.

   10-  زردک، شلغم‌ها و هویج را پوست کنده و پاک کنید. اگر کوچک هستند درسته به مخلوط اضافه می‌کنیم، در غیر این‌صورت می‌توان آنها را به دو نیم برید. زیبایی این خوراک در این است که از سبزیجات کوچک و درسته برای تهیه آن استفاده کنیم تا در زمان سرو شکل خوبی داشته باشد.

   11-  شلغم، هویج، زردک و بقیه عصاره را اگر لازم است، اضافه کنید. در پوش را گذاشته و به مدت 15 دقیقه بگذارید آهسته جوش بخورد تا وقتی سبزیجات نرم شوند ولی له نشوند.
    نمک و فلفل را به مقدار لازم اضافه کنید.

  12-  باقی جعفری را روی آن بپاشید و سرو کنید.

برترین ها / 2021

خانواده ایرانی...
ما را در سایت خانواده ایرانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار famili بازدید : 81 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 16:58

پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله: يكى از موجبات مغفرت، سلام كردن و سخن نيكو گفتن است.

به گزارش سرویس خانواده جام نیـوز، این روش های بازی می توانند تاثیرات مفیدی در آموزش و پرورش استعداد اطفال هجده ماهه داشته باشد.


۱8ماهه که شد، تبدیل به یک گلوله آتش می شود!
الان مشغول بررسی دنیای اطرافش است. کودکان نوپا با شناسایی اطرافشان، آموزش می یابند. بازی کردن با آنها فرصتی به آنها می دهد تا صداها، حرکات، رنگ ها و در کل تجربیات جدیدی را کشف کنند. بازی با کودک یک سال و نیمه هماهنگی عمل، مهارت های تعاملی، کار گروهی و هوش او را بالا می برد.


نقاشی بکشید!
شاید فرزندتان روزی یک هنرمند مشهور شود و میلیون ها ثروت بدست آورد. اما فعلاً بهتر است کار را سخت نگیریم! نقاشی بهترین راه برای آشنا کردن او با رنگ ها و به علاوه، کنترل حرکات است. پوسترهای مخصوص نقاشی بگیرید. آنها را روی زمین بچسبانید. آنها را به فرزندتان نشان داده و بعد چهار یا پنج تایی مداد شمعی به او بدهید. اسم رنگ ها را به او بگویید. بعد بگذارید هر کاری که می خواهد بکند، رنگ کند، دور خود بچرخد، خط خطی کند و… . اطراف پوسترها روزنامه بچسبانید تا احیاناً مداد شمعی به فرش مالیده نشود.


شعر بخوانید
برای فرزندتان شعر بخوانید و شعرهای مختلف را به او یاد بدهید. می توانید دوتایی با هم این کار را بکنید یا اینکه به صورت گروهی، به همراه دیگر بچه ها و بزرگسالان. دستش را بگیرید، با هم راه بروید و بپرید و شعر بخوانید. اما یادآوری می کنیم، انرژی بچه ها از شما بیشتر است. بعد از اینکه شعر تمام شد و شما خسته روی زمین نشستید، کودک دستتان را می گیرد که دوباره شروع کنید!


شکلک بازی
کارهایی کنید که توجه اش به شما جلب شود. شکلک درآورید، دستتان را جلوی صورت گرفته و دالی کنید. زبانتان را بیرون بیاورید یا گوش هایتان را بکشید. ممکن است چند دقیقه ای همینجور به شما خیره شود، اما کمی بعد شروع به خنده می کند. او را تشویق کنید تا همان کارها را بکند. این کار، باعث یادگیری تعامل و همکاری و هماهنگی می شود. چون شما از او "می خواهید” که کاری را انجام دهد. همین خواستن، به او یاد می دهد که انجام وظیفه کند. به علاوه، تصور و قوه خیالش تقویت می شود.


حباب
اگر فرزندتان تا به حال حباب ندیده است، وقتش رسیده که او را با حباب آشنا کنید. کودک یک سال و نیم می تواند سرپا بایستد و حتی راه برود و بدود. بطری حبابی بخرید یا اینکه خودتان درست کنید. ۱ فنجان آب را با ۴ قاشق غذاخوری مایع ظرفشویی مخلوط کنید. یک حلقه را داخل محلول کرده و جلوی کودک فوت کنید. به او نشان دهید که چگونه حباب ها را بترکاند. هم می توانید حرف بزنید و هم با علامت به او بگویید. مثلاً هنگام ترکاندن حباب ها، دست خود را به حباب زده و بگویید "پاپ”. این بازی باعث هماهنگی عمل چشم و دست می شود. بعد بگذارید خودش این کار را انجام دهد.

برترین ها /2021

خانواده ایرانی...
ما را در سایت خانواده ایرانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار famili بازدید : 113 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 15:54

پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله: يكى از موجبات مغفرت، سلام كردن و سخن نيكو گفتن است.

به گزارش سرویس خانواده جام نیـوز، رژیم سه روزه کره بادام زمینی، یکی از صدها برنامه های کاهش وزن سریع است که کاهش وزنی آسان و تقریبا بدون دردسر را وعده می دهد.

کسی دقیقا نمی داند این رژیم توسط چه کسی و چطور ارائه داده شد. اما به هر صورت، بعضی از کارشناسان عقیده دارند رژیم سه روزه کره بادام زمینی، ترکیبی از رژیم کره بادام زمینی و روزه سه روزه می باشد. این برنامه ها روی مصرف کره بادام زمینی با هدف کاهش وزن سریع تر متمرکز هستند. البته ما توصیه می کنیم قبل از انتخاب این برنامه رژیمی ابتدا با پزشکتان مشورت کنید. این رژیم سه روزه ممکن است به شما کمک کند دست کم دو و نیم کیلو کم کنید.


این رژیم همان طور که از نامش معلوم است، سه روزه است و باید با مصرف کره بادام زمینی، کالری دریافتی را کاهش داده و کاهش وزن داشته باشیم. اصول اولیه این برنامه، بر اساس روزه سه روزه و پنج روزه است، بنابراین این برنامه ها خیلی مشابه هستند.

رژیم سه روزه کره بادام زمینی، ورژن پیشرفته رژیم اصلی پنج روزه کره بادام زمینی است. در این برنامه باید حدود 4 تا 6 قاشق غذاخوری کره بادام زمینی در هر روز خورده شود. این یک برنامه کم کالری بوده و شامل دریافت 35 درصد کالری از چربی های غیراشباع کره بادام زمینی می باشد.


هرچند کره بادام زمینی چربی بالایی دارد اما دریافت کالری از سه روز مصرف کره بادام زمینی 1200 می باشد. زمانی که فرد رژیم گیرنده کالری بیشتر از آن چه مصرف می کند می سوزاند، بدن مجبور می شود چربی های ذخیره شده را بسوزاند. این حالت باعث کاهش وزن سریع تر می گردد. این رژیم سه روزه، کربوهیدرات کم و پروتئین بالا دارد. به دلیل این که پروتئین با سرعت کمتری می سوزد، به احساس سیری برای مدت طولانی تر کمک می کند. پروتئین موجود در کره بادام زمینی، تکرار خوردن ها یا "مدام چیزی خوردن" را به حداقل می رساند. همه این ها یعنی کاهش وزن!

یک نمونه منو

منوی روزانه شامل 3 وعده و یک اسنک یا دسر می باشد. وعده ی غذایی حاوی پروتئین کم چرب همراه با سبزیجات و بُرشی ازنان سبوس دار یا یک کاسه بلغور جودوسر است. می توانید کره بادام زمینی را هر زمانی از روز که خواستید میل کنید، مثلا زمان اسنک خوردن. کره بادام زمینی به شما احساس سیری می دهد بنابراین بعد از خوردن یک وعده سبک، احساس رضایت و سیری خواهید کرد.

مزیت های رژیم سه روزه کره بادام زمینی

وفاداری به آن راحت است!
این رژیم، به راحتی قابل پیگیری است چون ملزمتان نمی کند دنبال غذاهای کمیاب و نه چندان معمول بروید. در واقع اگر غذاهای موجود در یک رژیم غذایی بیشتر در دسترس باشند، احتمال این که فرد رژیم گیرنده به آن پایبند بماند بیشتر است.

کاهش وزن سریع تر
بازهم تکرار می کنیم که این یک رژیم پُرپروتئین و کم کربوهیدرات با کمترین میزان کالری است. این رژیم به شما کمک می کند فقط در سه روز حدود 5 کیلوگرم کم کنید.

نقاط ضعف رژیم سه روزه کره بادام زمینی

این رژیم سه روزه، کربوهیدرات کم و پروتئین بالا دارد. به دلیل این که پروتئین با سرعت کمتری می سوزد، به احساس سیری برای مدت طولانی تر کمک می کند. پروتئین موجود در کره بادام زمینی، تکرار خوردن ها یا "مدام چیزی خوردن" را به حداقل می رساند. همه این ها یعنی کاهش وزن!

محدود کننده است
چون کالریی مصرفی تنها به 1000 تا 1200 محدود می شود، پایبند ماندن به آن نیاز به تلاشی توان فرسا دارد. در واقع وقتی آن را ادامه می دهید، دارید به خودتان گرسنگی می دهید.

ویژگی های یک سبک زندگی سالم را ندارد
رژیم سه روزه کره بادام زمینی، شامل ورزش نمی شود یعنی شرایط تمرین و ورزش را برایتان مهیا نمی کند. وقتی قرار است این قدر کم بخورید، انرژی لازم برای انجام فعالیت های شدید را نخواهید داشت.

نتایج ماندگار ندارد
درست مانند هر برنامه کاهش وزن سریع دیگری، وزنی که در این رژیم از دست می دهید، تنها وزن آب بدن است. پس این احتمال وجود دارد که با برگشتن به عادات غذایی عادی تان، این وزن دوباره برگردد.

تبیان /2021

خانواده ایرانی...
ما را در سایت خانواده ایرانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار famili بازدید : 84 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 15:54

پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله: يكى از موجبات مغفرت، سلام كردن و سخن نيكو گفتن است.

به گزارش سرویس خانواده جام نیـوز، حذف لکه لاک از لباس و پارچه های قابل شستشو

مرحله 1 : روی یک دستمال حوله ای سفید یا دستمال کاغذی تمیز مقداری استون ریخته و در محل رنگ آمیزی شده روی لکه بکشید ( استفاده از استون روی پارچه های ابریشم ، پشم و ابریشم مصنوعی باید با احتیاط زیاد صورت گیرد ).

مرحله 2 : منطقه رنگ آمیزی را با آب سرد بشویید.

مرحله 3 : تکرار مراحل 1 و 2 .

مرحله 4 : شستشوی دوباره و کندن لکه .

مرحله 5 : شستن لکه بصورت معمولی ( قبل از قراردادن لباس در خشک کن مطمئن شوید که لکه کاملا” از بین رفته باشد ، در صورت لزوم مراحل شستشو را مجدد تکرار نمائید ).

حذف لکه لاک از روی لوازم منزل

مرحله 1 : برداشتن لاک تا آنجا که ممکن است ( دقت کنید لاک روی اثاثیه یا لوازم منزل گسترش پیدا نکند ).

مرحله 2 : ریختن استون با استفاده از قطره چکان در منطقه رنگ شده ( استون می تواند به برخی از وسایل آسیب برساند ، قسمتی که در دید نیست را جهت تاثیر استون چک نمایید ).

مرحله 3 : به محض ریختن استون ، بلافاصله با یک پارچه سفید و یا حوله کاغذی لاک را پاک کنید.

مرحله 4 : تکرار مراحل ۳-۲.

مرحله 5 : اگر لکه از بین رفته است مراحل شستن متوقف شود و اگر نه با قطره چکان ، هیدروژن پراکسید ۳٪ یا آب‌اکسیژنه را بر روی لکه بچکانید.

مرحله 6 : هیدروژن پراکسید را با آب سرد پاک کنید و صبر کنید تا خشک شود.

ایران کوک /2021

خانواده ایرانی...
ما را در سایت خانواده ایرانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار famili بازدید : 86 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 14:06

پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله: يكى از موجبات مغفرت، سلام كردن و سخن نيكو گفتن است.

به گزارش سرویس خانواده جام نیـوز، برداشتن خال گوشتی با نخ دندان

یک نخ دندان را به آهستگی به دور ریشه‌ی خال برجسته گره بزنید و آن را همانجا رها کنید. این روش بر اساس محدود کردن جریان خون در خال برجسته کار می‌کند. نتیجه‌ی نهایی، خشک شدن و افتادن خال برجسته است. برای تسریع این فرایند، می‌توانید از روغن کرچک یا روغن پونه کوهی نیز استفاده کنید.

ضدعفونی کردن

روی محلی که خال در آن قرار داشت ضد عفونی کننده بزنید و با چسب زخم ببندید. مواظبت از جای خال پس از رفع آن از باقی ماندن اثر خال جلوگیری می‌کند و همچنین باکتری‌هایی را که ممکن است آنجا باقی بمانند و باعث رویش مجدد خال بشوند از بین می‌برد.

برداشتن خال با نوار چسب پهن

قسمتی از پوست که خال در آن قرار دارد را کاملاً شستشو دهید. یک رول نوار چسب بردارید و یک مربع حدود ۲.۵ در ۲.۵ سانت از آن ببرید. نوار چسب را مستقیماً روی خال قرار داده و به مدت پنج تا هفت روز صبر کنید. بعد از این مدت، نوار چسب را بکنید. اگر نوار چسب به درستی کار بکند باید خال را هم بکند. در غیر این صورت، یک تکه دیگر از نوار ببرید و دوباره این روند را تکرار کنید تا اینکه خال کنده شود.

برداشتن خال با سیر

یک سیر را کاملاً بکوبید و آنرا روی خال قرار داده و با چسب زخم روی آن را بپوشانید. این کار را هر روز تکرار کنید و تا جایی که خال رفع شود ادامه دهید. اگر بوی سیر برای شما یا اطرافیانتان آزار دهنده است، این کار را فقط شب‌ها قبل از خواب انجام دهید و صبح آنرا بردارید.

برداشتن خال گوشتی با درمان انجمادی

یک پماد انجمادی مخصوص زگیل از داروخانه تهیه کنید. گرچه این دارو در اصل برای رفع زگیل طراحی شده‌است، می‌تواند برای درمان خال‌های برجسته نیز مورد استفاده قرار بگیرد. مطابق دستور‌العمل روی جعبه عمل کنید. در صورتی که این کار مؤثر نبود، برای درمان انجمادی تخصصی با یک متخصص پوست صحبت کنید.

برداشتن خال گوشتی با روغن کرچک

روغن کرچک و جوش شیرین را به گونه‌ای ترکیب کنید که یک خمیر غلیظ حاصل شود. خال را کاملاً با خمیر پوشش دهید و با یک چسب زخم بپوشانید. دو یا سه بار در روز این کار را تکرار کنید. روغن کرچک نوعی روغن عصاره‌ای است که وقتی با جوش‌شیرین ترکیب شود در خشک کردن خال برجسته مؤثر است و در نهایت باعث پوسته پوسته شدن و از بین رفتن آن می‌شود.

بانوی زیبا /2021

خانواده ایرانی...
ما را در سایت خانواده ایرانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار famili بازدید : 79 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 14:06

پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله: يكى از موجبات مغفرت، سلام كردن و سخن نيكو گفتن است.

به گزارش سرویس خانواده جام نیـوز، در برخورد با افراد غریبه گاهی امکان دارد ما از استفاده بسیاری از عبارت‌ها چشم‌پوشی کنیم؛ اما در مقابل کسانی که دوستشان داریم چگونه هستیم؟

 برای سالیان سال مقالات عجیب‌وغریبی می‌خواندم که مضمون آن این بود "به زن و یا شوهرتان این حرف‌ها را نزنید.” البته بدون در نظر گرفتن جنسیت، برای هر شخصی جملاتی وجود دارد که علاقه‌ای به شنیدن آن‌ها ندارد. حال امکان دارد آن فرد زن، مرد و یا یک کودک باشد.

در برخورد با افراد غریبه گاهی امکان دارد ما از استفاده بسیاری از عبارت‌ها چشم‌پوشی کنیم؛ اما در مقابل کسانی که دوستشان داریم چگونه هستیم؟ گاهی زن و مرد در روابط زناشویی رو به سرزنش یکدیگر می‌کنند؛ اما در مقابل یک مشکل باید به خاطر صدمه ندیدن احساسات طرف مقابلمان سکوت کنیم؟

بسیاری از افراد در روابط زناشویی به علت استفاده نادرست از کلمات، صدمات جبران‌ناپذیری به رابطه‌شان می‌زنند. عبارات می‌تواند شمارا کیلومترها از همسرتان دور کند و جالب اینجاست که بعدازآن از خودتان می‌پرسید "چرا رابطه ما سرد شده است؟” بعد از طلاق و جدایی افراد افکار مختلفی در سرشان می‌آید و مدام به اشتباهات گذشته‌شان فکر می‌کنند. مقالات و مطالب علمی نمی‌توانند به شما یاد دهند چه چیزی را به همسرتان بگویید و چه چیزی را نگویید. این شما هستید که با در نظر گرفتن رابطه‌تان و خصوصیات همسرتان باید لیستی از جملات منفی تهیه‌کرده و از به‌کارگیری آن‌ها خودداری کنید.

برخی جملات متداول افراد را در سطور زیر بررسی می‌کنیم…

همیشه/ هرگز:

من بسیار متعجب می‌شوم هنگام صحبت ناگهان همسرم به من می‌گویید: ” تو هرگز به من گوش نمی‌دهی.” آیا احساس می‌کنید با شنیدن این حرف همسرتان بیشتر به شما توجه می‌کند؟ اما شاید شما بگویید: "تو به‌اندازه کافی و با دقت به من گوش نمی‌دهی.” شاید این جمله شما درست به نظر برسد و نشان می‌دهد که شما تمایل به تغییر وضعیت کنونی دارید. در استفاده از کلمات نظیر "هرگز ” و "همیشه ” دقت کنید. اگر کسی به شما بگوید ” تو همیشه دیر می‌رسی ” چه احساسی پیدا می‌کنید. استفاده از این کلمات به‌نوعی ناعادلانه است و حالات تدافعی در فرد ایجاد می‌شود. وقتی فردی در حالت دفاعی می‌رود نباید از او انتظار همدلی و همکاری داشت.

به چه چیزی فکر می‌کنی؟

شما با پرسیدن این سؤال قصد دارید از نیت همسرتان آگاه شوید و بدانید در پشت اعمال و رفتارش چه چیزی نهفته است؛ اما با پرسیدن این سؤال شما نمی‌توانید از قصد و نیت همسرتان آگاه شوید و مطمئناً بارها و بارها این راه را امتحان کرده و متوجه شده‌اید که به نتیجه‌ای نمی‌رسید. چگونه به‌وسیله جملاتی که بار سرزنشی به همراه خوددارند انتظار دارید؟ این جملات در زندگی شما تغییری را به وجود نمی‌آوردند.

من این کار را انجام می‌دهم حتی اگر تو…

هر رابطه زناشویی مانند خیابانی دوطرفه است. واژه‌های نظیر "اعتماد متقابل ” و "درک متقابل ” می‌تواند به این معنا باشد که من برای توکاری را انجام می‌دهم و از شما نیز انتظار دارم در مقابلم این کار را انجام بدهید. بااین‌حال روابط ناسالمی وجود دارند که در مقابل خواسته‌ها و تمایلات طرف مقابل حالتی بی‌تفاوت دارند. این درحالی‌که توجه به خواسته همسرتان در روابط زناشویی می‌تواند به‌راحتی انجام شود این‌گونه که در انجام امور مختلف به‌جای تأکید بر "من ” از ” من و تو ” استفاده کنید و به نظرات همسرتان احترام بگذارید.


پاسخ کوتاه دادن:

در هنگام صحبت کردن باهمسرتان لطفاً از کلمات نظیر اوهوم و … استفاده نکنید. شاید احساس کنید پاسخ‌های تک سیلابی کوتاه هستند و بسیار خوب اما به یاد داشته باشید که این‌گونه همسرتان هم مدام از این کلمات استفاده می‌کند و این‌گونه ارتباطات کلماتی بین شما دو نفر کمتر و کمتر خواهد شد. برای نشان دادن علاقه به همسرتان از تلویزیون فاصله گرفته و سعی کنید باهم صحبت کنید و ارتباطتان را حفظ کنید. سکوت، جهل و سخنان کوتاه نشانه این است شما به اینجا تعلق ندارید و در کنار همسرتان فقط حضور فیزیکی دارید. با انجام این کارها شما صدمات عمیقی به رابطه و همسرتان می‌زنید. برای بهبودی رابطه‌تان به روی رابطه و خانواده‌تان تمرکز کرده و وقتتان را با آن‌ها صرف کنید.

نیک صالحی /2021

خانواده ایرانی...
ما را در سایت خانواده ایرانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار famili بازدید : 78 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 14:06

پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله: يكى از موجبات مغفرت، سلام كردن و سخن نيكو گفتن است.

به گزارش سرویس خانواده جام نیـوز، برای تهیه سس بهتر است از خیار تازه استفاده کنید. شما می‌توانید سبزیجات دیگری همچون هویج را نیز امتحان کنید.

مواد لازم:

سه قاشق غذاخوری سس سویا

دو قاشق غذاخوری آب لیموی تازه

یک قاشق غذاخوری روغن زیتون

یک قاشق غذاخوری سس ماهی

دو قاشق چایخوری پودر کاری

یک و یک دوم قاشق چایخوری زنجبیل تازه

یک قاشق چایخوری زردچوبه

سه حبه سیر خرد شده

800 گرم مرغ

یک قاشق چایخوری عسل

شش قاشق غذاخوری سرکه برنج

یک چهارم قاشق چایخوری فلفل قرمز

یک عدد خیارخرد شده

یک دوم پیمانه بادام زمینی بدون نمک

سه قاشق غذاخوری گشنیز خرد شده

قاچ لیمو برای تزیین

دو پیمانه برنج پخته شده( اختیاری)

طرز تهیه:

یک قاشق غذاخوری سویا سس را با آب لیمو، روغن، سس ماهی، پودر کاری،یک قاشق چایخوری زنجبیل، زردچوبه و دو حبه سیر ترکیب کنید. مواد را داخل یک کیسه زیپ دار بریزید و مرغ را داخل آن قرار دهید و اجازه دهید به مدت 15 الی 30 دقیقه داخل آن بماند و مزه دار شود. عسل، 4 قاشق غذاخوری سرکه و یک هشتم قاشق چایخوری فلفل قرمز را در یک کاسه کوچک ترکیب نمایید. رشته‌های خیار را به آن اضافه کنید و اجازه دهید 15 دقیقه در همین حالت باقی بماند.

ماهیتابه را از قبل گرم کنید. بادام زمینی را در غذاساز پوره کنید. گشنیز، سه قاشق غذاخوری آب و باقی مانده سرکه ، فلفل، سویا سس، زنجبیل و حبه سیر را به آن اضافه نمایید و اجازه دهید خوب ترکیب شود.

مرغ را از داخل کیسه خارج کنید و مواد روی آن را بردارید. حالا تکه‌های مرغ را در سیخ قرار دهید و در ماهیتابه گریل کنید. در نهایت با سس خیار و بادام زمینی آماده شده سرو نمایید.

آلامتو /2021

خانواده ایرانی...
ما را در سایت خانواده ایرانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار famili بازدید : 80 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 12:31

پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله: يكى از موجبات مغفرت، سلام كردن و سخن نيكو گفتن است.

به گزارش سرویس خانواده جام نیـوز، امروزه معیارهای افراد برای ازدواج در مقایسه با قدیما زمین تا آسمان تغییر کرده است و دیگر برای ازدواج های سنتی رنگ و روی نمانده است تا جایی که بعضی افراد معیار های عجیب و غریبی برای ازدواج خود دارند.

قدیما وقتی حرف از رسیدن زمان ازدواج فردی به میان می آمد ، خانواده ، فامیل و همسایه ها بسیج می شدند و هر کدام موردی را برای ازدواج معرفی می کردند تا بالاخره یکی از آنها منجر به ازدواج شود و همه چیز خیلی ساده و به قولی خاکی برگزار می شد.

 عجیب است که تعداد ازدواج های موفق آن زمانها خیلی بیشتر از الان بود با وجود اینکه در ازدواج های امروزی اغلب ، افراد زمان زیادی را برای شناخت همدیگر و خانواده ها صرف می کنند.

وقتی به دادگاه های خانواده سر زدیم  و علت بسیاری از ناسازگاری های زندگی های تازه پا گرفته را جویا شدیم، دیدیم خیلی از موارد پیش پا افتاده مثل رفتار همسر در یک مهمانی ، یک سوء تفاهم کوچک وبهانه همیشگی نبود تفاهم ، یک ازدواج که زمانی با کلی عشق وتفاهم شروع شده بود را به ویرانی و تنفر می کشاند.

اما حالا می خواهیم معیارهای دختران امروزی  ایرانی را برای انتخاب همسر از زبان یک روانشناس خانواده بشنویم.

علی باجلان روانشناس خانواده با بیان اینکه ازدواج یکی از مهمترین انتخاب های هر فرد در زندگی است، گفت: طبق قوانین عقلی هر چه انتخاب مهم تر باشند باید بیشتر روی آن تمرکز کنیم و معیارها را دقیق تر در نظر بگیریم.

برخی از ملاک های ازدواج مانند مسئولیت پذیری ، خوش اخلاقی و ایمان در بین افراد مختلف مشترک است که به این ملاک ها ، ملاک های عمومی می گوییم که معمولا براساس تجربیات عنوان می شود.

همه جا آسمون یه رنگه!
این صاحب نظر عنوان کرد: برخی از معیارها مختص به هر فرد و مستقل از شرایط اجتماعی ، میزان تحصیلات و خانوادگی است. در بسیاری از کشورها از جمله ایران ملاک های ازدواج تغییر کرده است.

وی در ادامه در خصوص تقسیم بندی دختران ایرانی در انتخاب ملاک های ازدواج بیان کرد: دسته ای از دختران تحصیل کرده و شاغل هستند ، در نتیجه از جایگاه اجتماعی  خاص واعتماد به نفس بالایی برخوردارهستند که اغلب این دختران به جای در نظر گرفتن ملاک های سطحی برای ازدواج ، ملاک های جدی تری دارند  مثلا به جای در نظر گرفتن وضعیت مالی به خصوصیات اخلاقی فرد توجه می کنند.

دخترانی که فقط با پسران پول دار ازدواج می کنند!
باجلان در ادامه گفت: دسته ای از دختران هستند که نتوانسته اند برای خود جایگاه اجتماعی  مناسبی فراهم کنند و یا تحصیلات عالی  داشته باشند، در نتیجه از لحاظ اعتماد به نفس هم درموقعیت مناسبی قرار ندارند.

این دختران معمولا ملاک های سطحی تری مانند وضعیت مالی و خصوصیات ظاهری را به عنوان ملاک ازدواج خود در نظر می گیرند.

وی خاطر نشان کرد: این دختران اغلب راحت تر از دختران دسته اول انتخاب و ازدواج می کنند بنابراین این درست نیست که بگوییم ملاک همه دختران پول و وضعیت مالی شده است بلکه تنها دختران دسته دوم هستند که به این ملاک اهمیت می دهند .

اما منظور ما این نیست که دختران دسته اول به وضعیت مالی اهمیتی نمی دهند بلکه این معیار برای دختران دسته اول در الویت اول قرار ندارد.

یک مثقال زندگی پایدار می خواهم
این روانشناس خانواده معتقد است : ملاک وضعیت مالی اخیرا جزو ملاک های اصلی ازداوج شده و از اهمیت بالایی برخوردار است اما این بدین معنی نیست که در گذشته ملاک نبوده است بلکه در زمان گذشته الویت اول نبوده است.

برای دختران دسته دوم که ملاک های ظاهری و سطحی برای ازدواج دارند ، ملاک دوم وضعیت ظاهری ، تیپ و قیافه فرد است که گاهی این ملاک می تواند از لحاظ اهمیت جای ملاک اول که وضیت مالی است را بگیرد.

وی خاطر نشان کرد: ملاک مالی برای دختران دسته اول که در موقعیت اجتماعی خوبی قرار دارند چندان اهمیتی ندارد و این دسته از دختران،  به بلوغ فکری و اجتماعی فرد بیشتر اهمیت می دهند و اینکه فرد از لحاظ شخصیتی در وضعیت روحی پایداری قرار داشته باشد و عواطف و احساسات خود را کنترل کند تا بتوان در زندگی به او اتکا کرد.

چرخش 180 درجه ای در ملاک های ازدواج!
باجلان با بیان اینکه در بسیاری از موارد بلوغ فکری و اجتماعی با وضعیت مالی تطبیق ندارد، عنوان کرد: بلوغ فکری یعنی فرد اهل معاشرت اجتماعی واهل رفت و آمد با خانواده و حتی با دوستان باشد و از ملاک هایی که امروزه برای افراد الویت یافته است این است که بتوانند با فرد تفریحات و اوقات خوبی را داشته باشند.

وی تاکید کرد: دختران دسته اول در ازدواج به دنبال ارضای نیازهای سطح پایین مثل وضعیت مالی، شرایط ظاهری هستند و دختران دسته دوم به دنبال ارضای نیازهای سطح بالاتر خود مانند احترام و بلوغ فکری و اجتماعی هستند که در ایران  امروز دختران دسته دوم اکثریت دارند.

وی افزود: اگر زمان گذشته ملاک اخلاقی اولین معیار و مالی دومین معیار بود الان معیارمالی اولین معیار واخلاقی دومین معیار است یعنی سلایق 180 درجه تغییر کرده است اما نباید این را به تمام افراد تعمیم دهیم.

ازدواج دختران پایین شهری با پسران بالا شهری!
این روانشناس در خصوص اختلاف سطح زندگی در ازدواج گفت: در زمان گذشته بیشتر ازدواج به ازدواج با همسایه و فامیل و هم محلی می شد اما الان بیشتر دخترهای جنوب شهر با  پسرهای بالا شهر و برعکس ازدواج می کنند که این اختلاف سطح زندگی در بسیاری از موارد مشکل ساز می شود.

وی هشدار داد: از جمله تغییراتی که در موضوع ازدواج در زمان گذشته و حال به وجود آمده ، نقش خانواده است تا جایی که در گذشته بدون تایید خانواده ازدواج وحتی آشنایی اتفاق نمی افتاد اما اکنون جوانان بدون دخیل کردن نظرات والدین فرد مناسب برای ازدواج خود را انتخاب می کنند و می توان گفت نقش آنها خیلی کمرنگ شده است.

شاید این تفکر که دختران و پسران تحصیل کرده در انتخاب همسر نسبت به بقیه جوانان سختگیرانه تر عمل می کنند ، تفکر اشتباهی باشد و بهتر است بگوییم که این دسته از جوانان معیارهای پایدارتری را برای ازدواج در نظر دارند تا بتوانند زندگی پایدارتری را بنا کنند.

نیک صالحی /2021

خانواده ایرانی...
ما را در سایت خانواده ایرانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار famili بازدید : 105 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 9:53

پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله: يكى از موجبات مغفرت، سلام كردن و سخن نيكو گفتن است.

به گزارش سرویس خانواده جام نیـوز، سیب یکی از میوه های بسیار خوشمزه و مقوی می باشد که برای سلامکتی نیز بسیار مفید می باشد. در این مطلب برای افرادی که با اضافه وزن روبرو هستند و قصد دارند تا در روزهای کمی وزن خود را کم کنند رژیم سیب 7 روزه را آورده ایم.

آیا شما از دوران کودکیتان این ضرب المثل را به خاطر دارید که مصرف روزانه یک سیب باعث حفظ سلامتی شما می گردد. در این مطلب برای شما رژیم سیب ۷ روزه را آورده ایم. امیدواریم با استفاده از این رژیم در یک هفته به راحتی بتوانید مقداری از وزن خود را کم کنید. تا پایان مطلب همراه ما باشید.

سیب ها یکی از سالم ترین غذاها در بین گیاهان می باشند. در حقیقت، اغلب از آن ها به عنوان نیروگاه مواد مغذی یاد می شود. سیب دارای مقادیر زیادی ویتامین های A,C,E,K,B می باشد. سیب ها منبع خوبی از پلی فنول و پکتین هستند. علاوه بر این آن ها غنی از آهن، پتاسیم، فسفر، کلسیم،  بیوتین و اسید فولیک می باشند. حالا می فهمیم چرا بدن ما سیب ها را دوست دارد. در ادامه رژیم لاغری ۷ روزه با استفاده از سیب را برای شما آورده ایم.

رژیم سیب هفت روزه و کاهش وزن به میزان دلخواه

به طور کلی رژیم سیب مناسب رژیمی هفت روزه می باشد. که در آن دو روز را برای آماده سازی، سه روز از دست دادن وزن و دو روز برگشتن به رژیم غذایی عادی صرف می کنید. این رژیم تنها برای مواقعی مناسب خواهد بود که بتوانید ساعاتی بیشتری را استراحت کنید و کاری انجام ندهید. در اکثر رژیم های غذایی از آنجا که بدن شما بیشترین تلاش را برای بدست آوردن وزنی ایده آل انجام می دهد خستگی بدن را تجربه خواهید کرد.

روزهای اول و دوم رژیم سیب( مرحله آماده سازی)

مخلوطی از آب میوه ها، سالاد، پروتئین بدون چربی، سبزی های پخته شده و دانه های محدود مثل برنج را در روز اول مصرف می کنید. در روز دوم یک سالاد سبزیجات ساده یا میوه برای شام و به خاطر داشته باشید پس از ساعت ۷ شب چیزی میل نکنید. روزهای نخست بدن شما را برای یک رژیم سخت سیب برای هفت روز آماده می کند. در این دور ه از خوردن الکل، کربوهیدرات ها، غذاهای فرآوری شده، شکر، سیب زمینی، لبنیات، سویا، قهوه و پرخوری خودداری کنید.

سه روز مهم رژیم سیب( روزهای ۳،۴،۵)

توصیه می کنم تعداد کمی از پاکت های سیب در انواع مختلف را بخرید تا بتوانید با یکدیگر مخلوط کنید البته به خاطر داشته باشید که سیب های آلی و محلی سیب های ایده آل می باشند. شما قصد دارید تا در روزهای ۳،۴،۵ فقط سیب بخورید در حالی که می توانید آب و چای گیاهی نیز بنوشید. زیاد استراحت کنید و مقادیر زیادی آب بنوشید. تنها ورزش های سبک مثل پیاده روی در فضای سبز و یوگا انجام دهید.

روزهای بازگشت به رژیم عادی( ۶،۷)

آب میوه یا ترکیبی از میوه ها برای صبحانه و سپس سوپ و سبزیجات پخته برای ادامه روز. وعده های سبک و کوچک بخورید در این مرحله سیستم گوارشی شما به حالت عادی باز می گردد و مقدار خیلی زیادی آب بنوشید.

استرانژی های کسب موفقیت

برنامه منسجم:

مطمان باشید هفته خوبی را پیش رو خواهید داشت. شما می توانید به مقدار کافی استراحت کنید سعی کنید در فعالیت های اجتماعی کمتری شرکت کنید و اطمینان حاصل کنید که در این هفته بدن شما استرس کمی را تجربه خواهد کرد. در ابتدا مقدار کافی سیب بخرید تا مجبور نشوید در اواسط رژیم تان به مغازه ها بروید.( افراد اغلب ۱۰ تا ۱۲ عدد سیب در یک روز می خورند.)

رژیم های دسته جمعی دوستانه

رژیم سیب خیلی جالب خواهد شد اگر با دوستانتان رژیم بگیرید.

به خودتان جایزه بدهید

یک رژیم سه روزه تنها خوردن سیب کار چندان ساده ای نیست. به یاد بیاورید که چرا شما یک رژیم غذایی را آغاز کرده اید و برای خود برنامه بریزید تا پس از اتمام رژیم کار خوبی انجام دهید. شما ممکن است نیاز داشته باشید تا لباسی را بخرید یا با عزیزترین دوست تان به گردش عالی بروید. از لحاظ علمی ثابت شده است که پاداش های هدفمند انگیزه شما را برای انجام کارها تا ۸۵% افزایش می دهد. وعده چیز خوب غیر از غذا را پس از هفت روز رژیم سخت به خود بدهید.

موفقیت شیرین است

علاوه بر مزایایی که در بالا ذکر شد پس از این دوره کمر شما نیز باریک تر خواهد شد و نفخ کمتر، پوست روشن تر، انرژی بیشتر و رژیم غذایی متعادل را پس از هفت روز به دست خواهید آورد. به طور میانگین افراد در این دوره حدود ۲ تا ۵ کیلو وزن خود را از دست می دهند.

احتیاط

رژیم سیب برای خانم های باردار یا بیمار مناسب نمی باشد. همچنین افراد مبتلا به اختلالات قلب، ریه، کلیه از گرفتن این رژیم منع شده اند. قبل از گرفتن رژیم غذایی با پزشک خود مشورت کنید.

آرگا /2021

خانواده ایرانی...
ما را در سایت خانواده ایرانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار famili بازدید : 78 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 9:53

پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله: يكى از موجبات مغفرت، سلام كردن و سخن نيكو گفتن است.

به گزارش سرویس خانواده جام نیـوز، گیاه دارویی «خار مریم» خاصیت‌های بسیاری دارد که توانایی آن در حفظ سلامت کبد منحصر بفردترین ویژگی آن است.

علاوه بر این از دیگر ویژگی‌های گیاه «خارمریم» سم‌زدایی بدن از مواد شیمیایی است که وارد بدن شده و سلامت آن را به خطر می‌اندازند. همچنین ترکیبات موجود در «خارمریم» از ویژگی‌های خاصی برخوردارند که این گیاه را قادر می‌سازند سلول‌های کبدی آسیب دیده ناشی از مصرف مواد سمی مانند مواد الکلی را بهبود دهد.

همچنین خارمریم میزان التهاب را کاهش داده و تاثیرات آنتی‌اکسیدان بالقوه‌ای دارد. آنتی‌اکسیدان‌ها از سلول‌های بدن در برابر آسیب‌دیدگی ناشی از فرآیندهای شیمیایی حفاظت می‌کنند.

این گیاه در درمان اختلالات فوق کلیوی و سندرم روده ملتهب کاربرد دارد و برای درمان اختلال پوستی «داء‌الصدف» نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در مورد دیگر فوائد این گیاه می‌توان گفت که خارمریم به دلیل تاثیرات شبه‌استروژن‌ می‌تواند حجم شیر در مادران شیرده را افزایش دهد.

همچنین به رغم این حقیقت که گیاه خارمریم در درمان هپاتیت به خصوص نوع C آن مورد استفاده قرار می‌گیرد، انجام مطالعات بیشتر برای اثبات این ارتباط مورد نیاز است.

برخی از بررسی‌ها حاکی از تاثیر مثبت این گیاه بر فعالیت آنزیم کبدی است و برخی از آن‌ها نتیجه معکوس را نشان می‌دهد.

مطالعات آزمایشگاهی ابتدایی نشان می‌دهد که این گیاه می‌تواند تاثیرات ضدسرطانی داشته باشد و از رشد سلول‌های سرطانی پروستات، سینه و دهانه رحم جلوگیری می‌کند.

یکی‌دیگر از خواص «خارمریم» تاثیر آن در کاهش کلسترول بالای خون و افزایش سطح کلسترول خوب در بدن است.

پارسه طب /2021

خانواده ایرانی...
ما را در سایت خانواده ایرانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار famili بازدید : 83 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 9:53

پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله: يكى از موجبات مغفرت، سلام كردن و سخن نيكو گفتن است.

به گزارش سرویس خانواده جام نیـوز، پلاک و جرم دندان و همچنین خونریزی لثه‌ها اتفاقی رایج است که به دلیل عدم مراقبت کافی از دهان و دندان به وجود می‌آید. درمان آن اما جز صرف هزینه‌های گزاف پزشکی در خانه نیز می‌تواند انجام شود.
 

 غذاهای مصرفی امروزه ما انسان‌ها در مقایسه با آنچه پیشتر مصرف می‌شد، تفاوت اساسی کرده است. برای نمونه، رژیم غذایی ما دیگر متکی بر غذاهای خام و سفت نیست، چرا که آن نوع غذاها نیازمند جویدن بیشتری بود. امروزه اما ما غذاهای نرمی را مصرف می‌کنیم که گوارش آن‌ها چندان زمان‌بر نیست. همین مسئله در دراز مدت موجب تشکیل پلاک دندان در دو رنگ زرد و قهوه‌ای خواهد شد.
 

همانطور که گفته شد، پلاک دندان به دلیل نوع غذاهای مصرفی به سادگی شکل می‌گیرد و البته به راحتی هم توسط پزشک برداشته می‌شود، اما هزینه آن پایین نیست. به همین دلیل است که ما قصد داریم روشی طبیعی را به شما معرفی کنیم تا بتوانید در منزل از شر پلاک و جرم دندان خلاص شوید.
 

طرز تهیه:

چند عدد پوست سخت گردو را برداشته و داخل آب بیندازید تا حدود 20 دقیقه جوش بخورد. پس از خنک شدن آب، آن را از صافی بگذرانید. آب به جای مانده همان محلول جادویی است.
 

دندان‌‎هایتان را به کمک آن آب سه مرتبه در روز مسواک بزنید. اگر این کار را دو هفته انجام دهید، به راحتی می‌توانید از شر جرم و پلاک دندان راحت شوید. علاوه بر آن، اگر با مشکل خونریزی لثه‌ها نیز مواجه هستید، به کمک این روش می‌توانید مانع خونریزی لثه‌ها شوید، چرا که خواص ضد التهابی و ضد باکتریایی دارد.
 

به این نکته نیز توجه داشتید حفظ سلامت دهان و دندان باید همواره در اولویت باشد تا از این طریق بتوان مانع هزینه‌های گزاف دندانپزشکی شد.
 

چگونه:
از دیگر خواص پوست سخت گردو می‌توان به استفاده آن در صیقل فلزات نرم، فايبرگلاس، چوب و سنگ اشاره کرد. همچنین پليسه‌گيرى‌ در ريخته‌گرى‌ و قالبگیری از دیگر کارکرهای پوست سخت گردو است.

سلامت نیوز /2021

خانواده ایرانی...
ما را در سایت خانواده ایرانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار famili بازدید : 79 تاريخ : دوشنبه 30 فروردين 1395 ساعت: 23:30

پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله: يكى از موجبات مغفرت، سلام كردن و سخن نيكو گفتن است.

به گزارش سرویس خانواده جام نیـوز، رولت خامه ای یک شیرینی بسیار خوشمزه است که می توانید در میهمانی های خود از آن استفاده کنید. می توانید این شیرینی خوشمزه را برای جشن روز پدر درست کنید.


مواد لازم  :

تخم مرغ=5 عدد

شکر=150 گرم

آبجوش=2/1 استکان

شربت=4/1 استکان

آرد=150 گرم

خامه فرم گرفته به مقدار لازم

شکلات برای تزئین به مقدار لازم

طرز تهیه :


1-زرده و سفیده تخم مرغ را از هم جدا کنید.

2- زرده ها را شکر مخلوط کرده و با همزن برقی بزنید.

3-آبجوش را به آن اضافه کنید و به هم زدن ادامه دهید تا مایه سفید و غلیظ شود.

4-شربت را به این مواد بیفزایید.

5-سفیده ها را نیز جداگانه بزنید تا فرم بگیرد. بعد زرده و سفیده را با هم مخلوط کنید.

6-آرد را به مخلوط زرده و سفیده تخم مرغ بیفزایید و همه مواد را به آرامی با هم مخلوط کنید.

7- کف یک سینی 40 در 60 سانتیمتری را کاغذ بیندازید.

8- مایه را روی کاغذ بریزید و با پالت روی آن را صاف کنید

9-و در فری که با آخرین درجه گرم کرده اید،به مدت 10 دقیقه قرار دهید تا بپزد.

10- بعد از اینکه نان رولت را از فر خارج کردید،روی آن را بپوشانید تا خنک شود.

11-رولت را روی یک کاغذ روغنی برگردانید. سپس آن را لوله کنید و به مدت 1 ساعت کنار بگذارید.

12-بعد از یک ساعت، نان را باز کنید و سطح آن را با خامه فرم گرفته بپوشانید

13-و دوباره آن را لوله کنید و در ظرف مورد نظرتان قرار دهید.

14-روی رولت را با شکلات یا خامه به دلخواه تزئین کنید.

برترین ها / 2021

خانواده ایرانی...
ما را در سایت خانواده ایرانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار famili بازدید : 81 تاريخ : دوشنبه 30 فروردين 1395 ساعت: 23:30

پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله: يكى از موجبات مغفرت، سلام كردن و سخن نيكو گفتن است.

به گزارش سرویس خانواده جام نیـوز، یکی از روش های تشویق، دادن پاداش است به طوری که روانشناسان بر این باورند که تقویت های بیرونی مانند جایزه موجب ایجاد تقویت های درونی مانند میل به داشتن حجاب خواهد شد.

1- وجوب حجاب بر اساس نظر مراجع اتمام نه سال قمری است اما این سن برای شروعرعایت حجاب، بسیار دیر است. دختری که تا قبل از این سن آزادانه هر لباسی را می پوشید با رسیدن به این سن قطعا نخواهد توانست حجاب را در معنای مطلوبش رعایت کند پس آشنایی تدریجی با این امرضروری است مثلا در شش سالگی آستین حلقه ای یا دامن کوتاه نپوشد در هفت سالگی با پوششی مانند کلاه یا روسری های کوتاه و فانتزی موهایش پوشانده شود. حجابی که دست و پای او را نگیرد اما او را به پوشش نزدیک کند. مثلا خانواده ها باید به یاد داشته باشند که یکی از اشکالاتی که دختران در هنگام پوشیدن روسری دارند، احساس خفگی زیر گلو است که باید به آرامی وی را عادت داد.

عادت دادن کودک به حجاب بسیارمهم است ما نمی توانیم حجاب را به صورت فشرده اعمال کنیم ملایمت و لطافت و عادت دادن او بسیار اهمیت دارد.

 2- در این سنین کودکان در برابر حوادث و رفتار دیگران تاثیر پذیرترند، حجاب شرعی مادر، خاله، عمه و خانم های نزدیک به کودک و دوستانی که با آن ها روابط نزدیک داریم می تواند زمینه را برای محجبه بودن دختران فراهم کند.

یکی دیگر ازعوامل مخرب در این جا استفاده خانواده از شبکه های ماهواره ای است که به صورت مستقیم بر روح معنوی کودک اثرگذار است و یقینا بر روند مطلوب دینی خانواده موثر خواهد بود.

 3- بیان محاسن و فواید حجاب و مستور بودن زیبایی ها، رضایت خدا، سلامت فرد و اثرات زیان بار بدحجابی می تواند ما را در حصول نتیجه یاری کند.

 4- استفاده از آیات معرفی زنان صالح و برتر اسلام و بیان زندگانی ایشان به عنوان الگو

 5- همزمان با تکلیف دختران، بلوغ جسمانی هم اتفاق می افتد. این امر او را درگیر ظاهرش خواهد کرد. براین اساس او بیشتر از گذشته به فکر نمایاندن زیبایی ها و پوشاندن بدشکلی های موقتی اش خواهد افتاد. والدین آگاه باید با تهیه لباس های زیبا و شاد و متفاوت با رنگ های متنوع و استفاده ازخلاقیت، میل به آراسته بودن او را درک کنند به طوری که موجبات محدودیت او را فراهم نکنند و آزادی و شور و شوق کودکی او را مد نظر قرار دهند. مثلا از انواع چادرهای رنگی آذین شده با تور و روبان یا مانتو های زیبا با دکمه های رنگارنگ استفاده کنند تا دختر بداند، حجاب زیبایی های او را کم نکرده است.

می توانید برای انتخاب رنگ لباس و یا چادر، از او نظر خواهی کنید. دختر بچه ها لباس های چین دار و دنباله دار را بسیار دوست دارند. سعی کنید در حجاب و پوشش آنچه را که او دوست دارد انجام دهید و تنها شرط شما، پوشش اسلامی باشد. سلیقه خود را به هیچ عنوان بر فرزندتان تحمیل نکنید.

6- یکی از روش های تشویق، دادن پاداش است به طوری که روانشناسان بر این باورند که تقویت های بیرونی مانند جایزه موجب ایجاد تقویت های درونی مانند میل به داشتن حجاب خواهد شد. بر این اساس برای رعایت حجاب فرزندتان هدیه های هر چند کوچک اما مستمر تهیه کنید.

7- هر سال، روزجشن تکلیف کودکتان مراسمی کوچک به پا کنید چون آن روز تولدی دیگر است و به او یادآوری کنید درطول سالی که گذشت در چه زمینه هایی قوت یا ضعف داشته و قرار است چگونه باشد.

سما تک /2021

خانواده ایرانی...
ما را در سایت خانواده ایرانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار famili بازدید : 81 تاريخ : دوشنبه 30 فروردين 1395 ساعت: 22:03

پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله: يكى از موجبات مغفرت، سلام كردن و سخن نيكو گفتن است.

به گزارش سرویس خانواده جام نیـوز، اگر شما هم با  شوهری که از لحاظ احساسی بسته است زیر یک سقف زندگی می‌کنید، این مطلب را بخوانید. تجربه روبه‌رو شدن با زن‌ها و مردهای زیادی که این مشکل را به دفتر مشاوره من می‌آوردند باعث شده بتوانم قانونی برای شناخت مردهای نفوذ‌ناپذیر تنظیم کنم.

گاهی فکر می‌کنید مثل یک سنگ نفوذناپذیر است. مردی که تصور می‌کردید با عشق شما را انتخاب کرده، انگار قرار نیست هیچ تلاشی برای اثبات علاقه‌اش به شما به خرج دهد. اغلب ما مردهای نفوذناپذیر را مردهایی عاشق اما سنتی می‌دانیم که ابراز احساسات را یاد نگرفته‌اند و البته اغلب‌مان تصور می‌کنیم اگر یک‌ تنه برای باز کردن گارد احساسی چنین مردی تلاش کنیم، دیر یا زود موفق می‌شویم.

اگر شما هم با  شوهری که از لحاظ احساسی بسته است زیر یک سقف زندگی می‌کنید، این مطلب را بخوانید. تجربه روبه‌رو شدن با زن‌ها و مردهای زیادی که این مشکل را به دفتر مشاوره من می‌آوردند باعث شده بتوانم قانونی برای شناخت مردهای نفوذ‌ناپذیر تنظیم کنم و راه‌های میانبری را برای تغییر دادن مردی که خودش مایل به تغییر است اما نمی‌تواند کاری برای خود کند را پیدا کنم. من در این مطلب این قانون‌ها و راه‌ها را با شما در میان می‌گذارم.

تا نخواهد نمی‌شود

البته که عشق شما می‌تواند روی زندگی همسرتان تاثیر بگذارد. عشق شما می‌تواند حمایت، امنیت، شوق و جراتی را که به آن نیاز دارد تا با دنیای درونی احساساتش روبه‌رو شود را به او بدهد. اما تمامی تلاش‌ها، صحبت‌ها، اشک‌ها و گریه‌های‌تان هرگز موثر واقع نخواهد شد، مگر آنکه او نیز نسبت به رشد شخصی و پیشرفت و موفقیت خودش متعهد باشد و باید خودش هم بخواهد، تنها در این موقع است که می‌توانید کمکش کنید.


همکاری و به‌ عهده گرفتن رشد احساسی یک مرد در جهت کمک به رشد احساسی و عاطفی او، موضوع‌ها و مقولاتی جداگانه و متفاوت هستند. بسیاری اوقات که ما زن‌ها ادعا می‌کنیم به مردها کمک کرده‌ایم تا از لحاظ احساسی باز شوند، در واقع با خود چندان صادق نبوده‌ایم. در چنین مواقعی بهتر است بگوییم سعی می‌کنیم به زور او را از لحاظ احساسی باز کنیم.


اما او سخت در احساسات خود چسبیده است که مبادا باز شود. همان‌ گونه که پیش‌تر گفتیم، اغلب زن‌ها با پرکردن جاهای خالی رابطه، در واقع پارو زدن را به تنهایی برعهده می‌گیرند. بخشی از یک رابطه سالم، دانستن این موضوع است که کدام مرد می‌خواهد و مایل است به او کمک کنید و کدام مرد نمی‌خواهد به او کمک شود.

همسر می‌خواهد از لحاظ احساسی بازتر باشد؟

یک بار زوج جوانی که در چند قدمی طلاق بودند برای مشاوره به دفتر من آمدند. زن شکایت می‌کرد که علی‌رغم تلاش‌هایش، همسرش همچنان از اینکه از لحاظ احساسی کمی بازتر باشد و بیشتر احساساتش را ابراز کند، ‌امتناع می‌کند. وقتی از آن مرد خواستم نظراتش را در این باره بگوید، گفت: «من هیچ‌وقت از او نخواستم که من را اصلاح کند!»


یکی از بزرگ‌ترین اشتباهات زن‌ها این است که بدون آنکه به اطلاع نامزد یا همسرشان برسانند، برای رابطه خودشان دستور جلسه‌ای صادر می‌کنند و یک‌ تنه برای اجرای آن دست و پا می‌زنند. ممکن است فکر کنید همسرتان نیاز دارد بیاموزد که چگونه باید ارتباط خوبی برقرار کند یا آسیب‌پذیرتر باشد و با احساسات و عواطف خود تماس بیشتری داشته باشد، اما آنچه او فکر می‌کند مهم‌تر است.

جواب‌تان را پیدا کنید

وقتی بدون آنکه به همسرتان بگویید تصمیم می‌گیرید که رابطه‌تان باید در چه سمت و سویی حرکت کند، نه تنها برای او احترامی قائل نبوده‌اید، بلکه خود را آبستن یأس، سرخوردگی و دل‌شکستگی بزرگی کرده‌اید، بنابراین قبل از آنکه به این موضوع بپردازید که چگونه به همسران در این رابطه کمک می‌کنید، باید از خود بپرسید که آیا می‌خواهد و مایل است یا نه؟ بهترین راه رسیدن به این پاسخ چیست؟ جواب بسیار ساده است؛ از او بپرسید. برای پرسیدن این سوال هم می‌توانید مراحلی که در ادامه می‌آوریم را طی کنید:

چگونه بفهمیم یک مرد می‌خواهد از لحاظ عاطفی و احساسی باز شود؟

1 - با وضوح تمام بدانید که به دنبال چه خصوصیات و ویژگی‌هایی در همسر آینده‌تان هستید

یک لیست تفاهم درست کنید و این موارد را در آن بیاورید:

_  دوست داشته باشد از احساسات و عواطف خود صحبت کند.
_  روی رشد شخصی خود قبلا کار کرده باشد.
_ از عشق ورزیدن و مهربان بودن لذت ببرد.
_ تفکری انعطاف‌پذیر داشته باشد.

2 - به نامزد یا همسرتان توضیح دهید که تصویر ذهنی‌تان از همسر و رابطه ایده‌آل چیست

در این مورد دقیق باشید و با روشنی و وضوح کامل صحبت کنید و بپرسید که آیا خود او فکر می‌کند همسر ایده‌آلی برای شما هست یا نه.

3 - از نامزد یا همسرتان بخواهید خواسته‌ها و ایده‌آل‌های خود را از یک رابطه ایده‌آل برای‌تان توضیح دهد

مراقب باشید از جانب او صحبت نکنید و بگذارید خودش نظراتش را توضیح دهد.

4 - درباره اطلاعاتی که دراختیار‌تان قرار می‌دهد، بیندیشید و به رفتارش دقت کنید

این کار را انجام دهید تا ببینید که آیا فقط صحبت می‌کند یا به‌راستی ویژگی‌هایی که شما دنبالش هستید را از خود نشان می‌دهد؟ چنانچه پاسخ این سوال مثبت بود به رابطه با او ادامه دهید.

5 - همین که رابطه‌تان جدی‌تر شد، طوری که عرفا یک زوج محسوب شدید، از او بخواهید از اهداف احساسی و روانی خود لیستی تهیه کند

برای مثال دوست دارم یاد بگیرم هر وقت احساس فشار می‌کنم، تقاضای کمک کنم به جای آنکه تمام بارها را تنها به دوش بکشم و...

6 - قطعا لازم است که لیستی از اهداف احساسی و روانی خود را هم آماده کنید

هدف از این تمرین، آن است که ببینید نامزد یا همسرتان انگیزه دارد تا از لحاظ احساسی باز شود یا نه. تعیین این اهداف می‌تواند به او کمک کند تا به رشد شخصی خود پایبند باشد.

7 - لیست‌های‌تان را هم معاوضه کنید و برنامه‌ریزی و توافق‌های لازم برای رسیدن به این اهداف را انجام دهید

این توافق‌ها به منزله قوانینی هستند که ملزم به رعایت آنها هستید تا به اهداف خود برسید. این کار هماهنگی رابطه‌تان را تضمین می‌کند.

8 - اگر با کسی نامزد هستید، ‌می‌توانید با این فرمول به او کمک کنید تا هم روی اهداف خودش همچنین اهداف شما متمرکز شود

این کار به شما کمک می‌کند تا دررابطه با خواسته‌های‌تان گویاتر باشید.

9 - همین که نامزد یا همسرتان متعهد شد تا روی باز بودن احساسی خود کار کند،‌ می‌توانید با اعتماد به نفس کامل به او کمک کنید؛ چرا که می‌دانید او هم مایل است مثل عضوی از یک تیم با شما همکاری کند.

دست تنها نمی‌توانید

یادتان نرود که « برای آنکه زندگی‌تان موفق باشد، به دو انسان متعهد نیازمند است نه یکی! » پس خیال اینکه شما با توانایی‌ها و صبوری‌تان می‌توانید شوهرتان را تغییر دهید را از سرتان بیرون کنید. حتی خیال اینکه صرف عاشق بودن به یک مرد انگیزه هر تغییری را می‌دهد را هم از سرتان بیرون بیاورید. درست است که یک مرد به‌خاطر عشق حاضر به انجام خیلی کارها می‌شود.

اما اگر ویژگی‌های شخصیتی‌اش سد راهش باشد، حتی احساس قدرتمندی مثل عشق یا حتی ترس نسبت به ازدست دادن هم نمی‌تواند کمکی به او و البته شما کند. پس خودتان را فریب ندهید و به‌جای اینکه بخواهید از صفر تا صد ماجرا را خودتان تغییر دهید، با یک انتخاب درست با مردی زیر یک سقف بروید که توان تبدیل شدن به کسی که شما می‌خواهید و آرزو دارید را دارد.

وقتی نمی‌خواهد تغییر کند

این مرد سنگ است؟

لحظه‌ای فرا می‌رسد که می‌خواهید صبورتر باشید و به همسرتان احساس امنیت دهید تا روی پیشرفت خود کار کند اما متاسفانه در برخی روابط، زمانی فرا می‌رسد که همسرتان نمی‌خواهد تغییر کند.  مراقب این هشدارها باشید:

_ بیش از آنچه او به خود عشق می‌ورزد، شما به او عشق می‌ورزید.
_ رفتار، نگرش و برخورد همسرتان به زندگی برخوردی است منفی و از روی عجز و درماندگی.
_ دیگران را به‌خاطر مشکلاتش سرزنش می‌کند و از پذیرفتن مسئولیت نقشی که خود در این میان داشته، سر باز می‌زند
_ اعتیادهای مخربی دارد که از رویارویی با آنها و ترک‌شان سر باز می‌زند.
_ به طرزی مزمن معتاد به کنترل دیگران است و سر همه موارد با شما یک نبرد قدرت راه می‌اندازد.
_ به واسطه وقایع گذشته زندگی‌اش، احساس گناه می‌کند و اعتماد به‌نفس ندارد.
_ مدام به‌ خاطر رفتارها و برخورد‌هایش عذر و بهانه می‌آورد یا می‌گوید من همینم که هستم.
_ از دریافت مشاوره یا کمک حرفه‌ای برای خود یا رابطه‌اش امتناع می‌کند.
_ به شما می‌گوید که نمی‌خواهد تغییر کند.

شک نکنید که همه مردها گهگاه مرتکب برخی بند‌های این لیست می‌شوند اما اگر نشانه‌های هشدار متعددی را در رفتار‌ش دیدید و مشاهده کردید که مدت طولانی این نشانه‌ها را بروز می‌دهد، دیگر می‌توانید قاطعانه بگویید که تغییر دادن این مرد آسان یا حتی ممکن نیست. شما حتی بروز گاه و بیگاه این نشانه‌ها را نباید سرسری بگیرید. با نامزد یا همسرتان در رابطه با ترس‌های‌تان صحبت کنید. این ترس‌ها را جدی بگیرید و اگر دو نفری از پس کنترل‌شان برنیامدید حتما روی کمک حرفه‌ای‌ها حساب کنید.

سیمرغ /2021

خانواده ایرانی...
ما را در سایت خانواده ایرانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار famili بازدید : 83 تاريخ : دوشنبه 30 فروردين 1395 ساعت: 22:03

پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله: يكى از موجبات مغفرت، سلام كردن و سخن نيكو گفتن است.

به گزارش سرویس خانواده جام نیـوز، پس از یک مهمانی ها بهتر است لیوان ها را با یک روش آسان برق بیندازید و برای مهمانی بعدی در کابینت آماده نگهدارید. در این مطلب سماتک آسانترین فوت و فن برق انداختن لیوان ها را به شما آموزش خواهیم داد.

لیوان‌ها به مرور زمان به دلیل سختی آب، تار و کدر می‌شوند. خوشبختانه با استفاده از مواد طبیعی و تقریبا ارزان که در خانه دارید می‌توانید از دست این لکه ها خلاص شوید و به راحتی لیوان هایتان را برق بیاندازید.

وسایل مورد نیاز:
سرکه
جوش شیرین
مسواک

روش کار:
1- برای این کار ابتدا لیوان ‌ها را داخل سینک دارای آب و مقدار زیادی سرکه سفید بگذارید تا 20 دقیقه خیس بخورند.

2- لیوان ها را بیرون آورید.

3- داخل یک کاسه مقداری جوش شیرین بریزید. یک مسواک را خیس کرده، داخل جوش شیرین فرو کنید.

4- لکه‌های باقی مانده را با جوش شیرین تمیز کنید.

5- لیوان را شسته با دستمال بدون پرز خشک کنید.

نکته:
– بعد از هر بار شستشو لیوان را فورا خشک کنید.

– در ماشین‌های ظرفشویی از براق‌کننده استفاده کنید.

سما تک /2021

خانواده ایرانی...
ما را در سایت خانواده ایرانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار famili بازدید : 79 تاريخ : دوشنبه 30 فروردين 1395 ساعت: 20:38

پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله: يكى از موجبات مغفرت، سلام كردن و سخن نيكو گفتن است.

به گزارش سرویس خانواده جام نیـوز، این پاستا با بقیه پا ستاهایی که درست کرده‌اید فرق دارد. تفاوت آن هم به خاطر داشتن سس منحصربه‌فرد آن است. اگر پاستا  خور هستید، حتماً این پاستا را با سس بی‌نظیرش امتحان کنید.

مواد لازم برای 5 نفر:

1 بسته پاستای 500 گرمی

2 ق س اسفناج خردشده

4 ق س ریحان خردشده

1 پیمانه کلم سفید ریز خردشده

 پیمانه روغن‌زیتون

 پیمانه گردوی خردشده

2 حبه سیر خردشده

1 پیمانه پنیر پارمسان رنده شده

1 پیمانه پنیر ریکوتا

نمک و فلفل به میزان لازم


طرز تهیه:

1. ابتدا پاستا را آماده کنید. به این صورت که در قابلمه‌ای مقداری آب بریزید و آن را روی حرارت قرار دهید تا جوش بیاید، سپس پاستا را داخل آن بریزید و صبر کنید تا نرم شود. پاستای نرم شده را آبکشی کرده و کنار بگذارید.

2. در این فاصله، کلم سفید، اسفناج، ریحان، روغن‌زیتون، سیر و مقداری نمک و فلفل را داخل مخلوط‌کن یا ظرف غذا ساز بریزید و دستگاه را روشن کنید تا همه مواد خوب باهم مخلوط شوند. در انتها پنیر ریکوتا را اضافه کرده و دوباره دستگاه را روشن کنید تا پنیر با بقیه مواد مخلوط شود.

3.  در یک ظرف مناسب پاستا را با نیمی از سس حاصل خوب مخلوط‌کنید. مابقی سس را در کنار پاستا سرو کنید. در انتها پنیر پارمسان را روی پاستا بریزید و سپس آن را سرو کنید.

یه جور دیگه

اگر می‌خواهید این پاستا را با مرغ درست کنید، یک عدد سینه مرغ را بپزید و آن را ریش‌ریش کنید، سپس به مواد داخل سس اضافه کرده و همراه با پاستا سرو کنید.

برترین ها / 2021

خانواده ایرانی...
ما را در سایت خانواده ایرانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار famili بازدید : 56 تاريخ : دوشنبه 30 فروردين 1395 ساعت: 19:06

پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله: يكى از موجبات مغفرت، سلام كردن و سخن نيكو گفتن است.

 به گزارش سرویس خانواده جام نیـوز، مواد غذایی باید اولین انتخاب شما برای زیبایی باشند، چون سالم تر هستند و تاثیر دائمی و بلند مدتی روی بدن دارند. جوان ماندن پوست را نیز بخوانید تا به سلامت پوست‌تان کمک کنید.

دندان‌های سفید‌تر با مصرف کرفس
می‌خواهید لبخند درخشانی داشته باشید؟ از این خوراکی ترد استفاده کنید. کرفس حاوی فیبروس سلولز است که هنگام جویدن لکه‌های دندان را پاک می‌کند.

ناخن‌های محکم با مصرف گردو

نرم و نازک و شکننده بودن ناخن‌ها مشکل اکثر خانم‌ها است. پاسخ این مشکل بیوتن است. بیوتن گونه‌ای از ویتامین B است که به محکم شدن ناخن‌ها کمک می‌کند. قبل از انتخاب مکمل بیوتن، خوردن گردو را امتحان کنید. گردو علاوه بر اینکه منبع بسیار خوبی از بیوتن است، سرشار از سایر موادی است که در محصولات زیبایی به کار می‌روند، مانند امگا 3 که چروک پوست را کاهش می‌دهد.

موهای سالم با مصرف لوبیا

هر رژیم غذایی متعادل باید حاوی مقدار زیادی پروتئین باشد، اما این مساله به ویژه برای کسانی که می‌خواهند حالت مو‌هایشان بهتر شود حائز اهمیت است. برای داشتن موهایی محکمتر و سالم‌تر که شکننده نباشند، لوبیای سرشار از پروتئین را مصرف کنید.

پوست بی‌عیب و نقص با مصرف کدو مسما، جگر و ماهی سالمون

کلید اصلی داشتن پوستی بی‌عیب و نقص، مواد غذایی است که وارد بدنتان می‌کنید، نه آنچه روی آن می‌مالید. آنتی اکسیدان‌هایی را که عامل داشتن پوستی درخشان و جوان هستند و به آن‌ها کاروتینوئید می‌گویند، می‌توانید در کدوی مسما و سایر میوه‌ها و سبزیجات رنگی بیابید. کاروتینوئید‌ها با رادیکال‌های آزاد مبارزه کرده و به محافظت از پوست در برابر آسیب‌ها و بیماری‌ها کمک می‌کنند. در حالی که جگر که سرشار از ویتامینA  است به جلوگیری از خشکی پوست کمک می‌کند، برای چروک نشدن پوست حتماً رژیم غذاییتان را سرشار از اسید‌های چرب امگا 3 کنید. این ماده که در غذاهایی مانند سالمون در مقادیر زیادی یافت می‌شود، التهاب‌های بدن را کاهش داده، غشای سلولی را تقویت می‌کند، در نتیجه توانایی آن‌ها در حفظ آب را افزایش داده و منجر به داشتن پوستی نرم‌تر و صاف‌تر می‌شود.

پارسه گرد /2021

خانواده ایرانی...
ما را در سایت خانواده ایرانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار famili بازدید : 68 تاريخ : دوشنبه 30 فروردين 1395 ساعت: 19:06